Helg

Det är konstiga dagar just nu. Igen är det en massa beslut som måste tas och som jag inte vet vad jag ska göra med. Ibland känns det verkligen som om man bara skulle vilja trampa hemåt hem till kalla sverige igen. Kanske ta upp den där bilbyggarkarriären som aldrig tog fart. Finns det en karriär i det tro. Noll ansvar när man går hem från jobbet menmycket när man är där. Bara koppla av samma sekund som man stämplar ut. Kanske ha en liten egen grej vid sidan som man har som passion och sen kanske man med tiden kan övergå till att göra det heltid... och så var jag tillbaka i samma stil igen. Jobba jobba jobba. Jag gillar ju att vara ansvarig dygnet runt och att styra så hårt över sitt eget jobb så man kan det. Men så gnäller jag ändå över det. Antar att det är så när allt inte går osm man vill och när verktygen man jobbar med känns som man spikar i en spik med en fjäder. Man har dem men de funkar inte ihop.

Men det är helg, det är läckert. Sjukt trött i armar och ben efter gårdagens tennismatch mot flatmate Mario. Det var ungefär som att spela mot f.d. flatmates Henrik och Andreas. Det var seger för mig alltså. Tennis är en kul sport, arför har jag aldig lärt mig spela den ordentligt tro. Kan ha att göra med alla andra miljoners sporter man testat på kanske. Igår var också lite sitta-och-dricka-öl med Matthew och snacka skit om gamla trötta Ladbrokes Poker som vi ju båda två jobbat på. Vi är glada att vara på Malta nu men vi saknar teamet. Så kan man nog sammanfatta det hela.

Vi kanske måste flytta snart, jag och Mario. Vår Ladlord-lady Mrs Camillieri har visat sig vara lite av en galning som vägrar släppa lägenheten helt och hållet. Ringer jämt och är allmänt jobbig. Men vi hittar en minst lika fin och kanske rent av en som inte har så hemska gardiner.

Barasådär

Kommentarer
Postat av: Kattis

Känner igen mig, funderade ett tag allvarligt på att bli busschafför istället. Kravlöst och bara att göra som man blir tillsagd tills dagen är slut. Gå hem och inte ta med sig jobbet hem. Men smarta vänner konstaterade att jag skulle gå i taket, att jag inte skulle vara lycklig och att jag egentligen inte vill ha ett sådant jobb. Rätt som vanligt. Det vill inte du heller. Det som driver oss är ju utmaningen, självklart också lyckan när något faller på plats. En vis kollega till mig konstaterade att det tar 2 år innan man kan göra några förändringar av större slag, skitsnack sa jag så lång tid har jag inte på mig att vänta. Vi är ju lika otåliga du och jag, vill förändra, ser målet och jobbar ditåt men saknar det magiska trollspöt som gör alla förändringar över natten.

Men du vet att du kommer fixa det, spikar man tillräckligt länge med fjädern så kommer spiken gå ner, det tar tid och det kan också bli lite snett längs vägen men det går. Det komiska är att när vi väl spikat i spiken och skulle kunna njuta av resultatet då är vi redan på väg till nya utmaningar eftersom jobbet nu verkar rätt trist och inte ger oss något motstånd längre.

kram på dig

Postat av: cajsa

ja fan, bilbyggarkarriären skulle du helt absolut spinna vidare på, det tyck ja! haha... brumma runt i det där plåtschabraket som fick lov att parkeras längst upp på gatan för att den var för stor för att parkeras på uppfarten.. :) sjukt länge sen, så länge sen att du nog inte minns.

2007-10-28 @ 15:32:27
URL: http://lifeisabitch.blogg.se
Postat av: Kattis

fjädern kommer visst funka, det gäller bara att antingen vika den så att den blir en liten hård boll, eller se till att den blir stel..

kram

2007-10-28 @ 20:16:44
URL: http://minandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback