Storm

Vad hände? Jag satt på balkongen och skrev blogg så sent som igår eftermiddag men i takt med att mörkret infann sig så kom också vädret ikapp månaderna. Det regnar och det stormar, mest stormar idag. Det började redan igår kväll. Vi hade haft en sen middagskickoff med jobbet på en Bulgarisk restaurang här i Sliema med fördrinkar hemma hos chefen och pojkvännen. den blev mest sen för att det var den kanske långsammaste seritören i världshistorien. Men drinkarna, vinet och maten var god. Och det är väl det som är det viktigaste ändå. Sen skulle vi gå ut, troligt att det hände när regnet öste ner och vinden tar i. Nackdelen med att bo vid en strandpromenad kan jag tro. Men jag vill inte byta ändå.

Regn hela natten och närapå översvämmning totalt på gatorna eftersom Malteser är lika dåliga som Gibralter på att bygga dräneringssystem. Till det tar vi en vind som piskar vågorna så hårt mot vågbrytarna som skyddar strandpromenaden så att fönstren så högt upp på tredje våningen är plaskblöta av saltvatten. Tur att städersan kommer på onsdag igen. Det har nog lugnat sig tills dess. Regnet har avtagit men vinden har å andra sidan ökat så nu sitter vi här och lyssnar på hur det sjunger i de illa isolerade fönstren.

Eller, det är lite en lögn egentligen för vi var nyss och käkade texmex på en krog härbrevid. Grymt bra, dit ska jag ta er när ni hälsar på. Det maltesiska köket verkar inte så spännande och kul men här finns mycket annat. Det enda riktigt maltesiska jag hittat är kanin och det är jag inte jättesugen på att testa på just nu. Bättre då med en Rejäl Chiliconcarne med en bägare öl eller vad man vill ha till. Det är en söndagslunch det.

Storm ja som sagt, det är något med mig och städer där det blåser mycket. Vänersborg, Örebro, Göteborg, Gibraltar och nu Malta. Men vad kan man förvänta sig egentligen. En liten jäkla skitö mitt i medelhavet mitt mellan europa, asien och afrika liksom. Klart det kan blåsa. Men måste det storma såhär?

       


Barasådär

Kommentarer
Postat av: Kattis

men jag vill inte ha texmex

Postat av: Petra

Kan ju inte vara solsken jämt. Nu kommer du verkligen uppsatta solen när den tittar fram igen. Så är det.

2007-10-14 @ 22:01:56
URL: http://inmyheadandaroundit.blogg.se
Postat av: erika

toppen, jag gillar storm. bring it on!

2007-10-14 @ 22:39:37
URL: http://annaerika.blogspot.com/
Postat av: Samuelsimone

Thank you for producing such a down to earth site.

2008-09-12 @ 09:23:07
URL: http://samuelsimone.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback