Uppdatering från Malta

Det är ganska ont om tid över att skriva här i bloggen just nu eftersom jag inte har något internet hemma förrän den 13 oktober och på jobbet finns det hur mycket som helst att göra så där kan jag inte heller riktigt skriva av mig. Det är mängder av nya intryck och saker som jag vill berätta om men varje gång jag sätter mig så slår det slint och jag evt inte vad jag ska säga. Vädret är ju enkelt att prata om så det kan jag göra. Det är sol. Mängder av sol. Hela tiden faktiskt. Och varmt. Jättevarmt. Redan tidigt på morgonen är det varmt, jag har börjat denna dag med en promenad på 7 km längst strandpromenaden mot St Juliens och det avslutades med en simtur i havet. Detta kristallklara vatten som är ca 25-26 grader varmt som är så skönt, och ja man vaknar till skönt även i den temperaturen.

Jobbet är coolt, avslappnad stil på kontoret, långt ifrån det uppstyrda Laddies som tvingade en till att ha skjorta och kostymbrallor i 35 graders hetta. Här är det mer modernt tänkt även m kontoret i sig är allt annat än modernt. Interet härnere är inte riktigt som på andra ställen och det är rätt omöblerat än men vem klagar. Vi har våra datorer och vi jobbar på. Jag och Ola och Mario och så Caroline i det finare rummet. Hon är ju dock CEO så det ska hon ju ha är klart.

Hemmet är helt sjukt medelhavskt inredd men det är stort och mitt sovrum är som en flygbana i storlek ungefär. Det känns bra. Kommer bli än bättre när vi fått in internet skulle jag tro. Bor med Mario från enköping och han verkar cool så det kommer nog gå fint.

Malteserna är kul, jag ska återkomma till det många gånger skulle jag tro. Väldigt hjälpsamma och glada ja, men också helt jävla galna.

Barasådär

Kommentarer
Postat av: cajsa

låter ju supert det där du. tror dock att det reder sig vart du än hamnar. du är sån av din natur du. en bra sak skulle jag vilja påstå. jojo. är inte ett dugg avundsjuk på dig. eller ja, kanske lite då. kram från mi till di!

Postat av: erika

hurra, det låter ju helt fantastiskt!

2007-10-07 @ 10:47:27
URL: http://annaerika.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback