Back to work...

EDIT: Jag gick till jobbet, fick veta att de inte ville att jag skulle jobba min sista månad, skrev på lite papper, gick hem igen. Lön sista månaden men gå hemma. Trist som fan då jag ville avsluta snyggt. Jag fick inte logga in på min dator så jag kunde inte sända något till mina arbetskamrater och jag kunde inte kolla om någon försökt kontakta mig där. Så går det visst till här. Nu sitter jag hemma och försöker få ordning på när jag ska åka till Malta, när jag ska ha min löeaving do, hur jag ska komma i kontakt med folk på jobbet... alla på jobbet heter det kanske.

Fan, trist ju.

Idag är jag tillbaka på jobbet som jag sagt upp mig från. Ja, senare idag alltså. Just nu är klockan midnatt och då är det bara nattskiftsrävar som Terry och Pato som jobbar. Nästan så man önskar att man hade det skiftet nu. Jag ser inte fram emot att gå tillbaka. Jag har varit ledig i fyra dagar sedan jag sade upp mig och det är nu man måste ta tag i allt som ska göras när man just sagt upp sig. Vad nu det kan vara, jag har ingen aning egentligen för jag har aldrig gjort det förrut. Inte från ett "riktigt" jobb. Jag skulle tro att det innebär någon slags diskussion med chefen om varför, samma diskussion med HR-chefen som väl berättar vad jag har rätt och inte rätt till enligt mitt kontrakt. Vi ska väl gemensamt bestämma när min sista arbetsdag är och hur mycket semester jag får teller inte får ta ut innan jag slutar. Jag har dålig koll på det helt enkelt.

Det blir också jobbigt att gå tillbaka för jag har ingen aning om hur man blir behandlad när man sagt upp sig. Hade det varit i Sverige hade det inte vart nåt konstigt alls, man går vidare till nästa jobb men först avslutar man vad man har och tränar upp någon annan på det man har. Jag vet inte hur det blir med det. Många är av åsikten att jag bara ska gå direkt och strunta i att jobba klart, vad ska de göra liksom? Men det är knappast jag, det är inte respekt. Jag är redo att arbeta min månad ut och jag är redo att slita hund. Jag gör inte detta eftersom jag ogillar Ladbrokes, jag gör det för att utmaningen är så mycket större där, på Malta. Vet inte om de låter mig fortsätta arbeta med "mina" spelare heller för det är väl en kontakt de inte vill att jag ska ha. Vi får se helt enkelt.

Jag ska också informera övriga jobbat idag. Det blir också kul... Samma personer som grautlerade mig till min promotion för tre veckor sedan kommer nu uttrycka sorg över att man lämnar. Det är alltid tufft, tycker jag. För jag gillar ju dem, de är mina vänner. Och det smärtar mig att inte ha kunnat säga något under så lång tid. För det har ju inte gått. det kan man ju inte. Ja, det blir min dag, får se hur det blir.


Barasådär

Kommentarer
Postat av: Petra

Mmm, grymt tråkigt att det skulle bli ett sådant avslut. Att känna att man trots allt det hårda arbete man gjort för dem, inte är värd mer än så... Sorgligt! Men du lät verkligen sugen på att gå vidare med ditt nya nu, riktigt peppad faktiskt. Inget ont som inte för nåt gott med sig heter det ju. Ligger väl en hel del i det.

Postat av: Maria

Tråkigt slut. Men det funkar tydligen inte som här.
Du kommer säkert att få det kanonbra på Malta.
Det ser fint ut där.
Massor av kramar

2007-09-12 @ 19:48:44
URL: http://lovatrulsa.blogg.se
Postat av: lena

alla dagar är inte bra men allt brukar ordna sig vi tänker på dej många kramar från vänersborg

2007-09-12 @ 22:01:44
Postat av: Anders

Visst är det trist, men om du ska vara ärlig inte oväntat, eller hur? Det funkar ju så......

2007-09-12 @ 22:33:26
URL: http://almostordinary.blogg.se
Postat av: Anna

hmf...trist trist... men du har ju faktiskt ngt att se fram emot.... och som sagt...har du inget för dig så finns det en blå bäddsoffa med tillhörande bokstavskatt som väntar på besök.... =0)

2007-09-12 @ 23:00:21
URL: http://minholk.blogg
Postat av: Berith o Göran

Trist att det blev så. Gå vidare, det kommer att bli bra på Malta.

2007-09-13 @ 07:10:44
Postat av: Bosilja

I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,

2009-03-06 @ 13:54:48
URL: http://bosilja.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback