Burma

Det händer hemska saker i världen varje dag. I Burma är det för jävligt just nu. Stöd munkarnas kamp genom en enkel enkel sak imorgon fredag. Bör något rött. Detta är ett Sms som vandrar världen runt i telefoner, mail, bloggar och facebook-konton. Enkelt och bestämt.

"In support of our incredibly brave friends in Burma: May all the people around the world wear a red shirt on Friday, September 28. Please forward"

översättning:

 

Som stöd för våra otroligt modiga vänner i Burma: Kan alla människor världen över bära röda tröjor på Fredag den 28. September. Skicka meddelandet vidare.

 

Vad kommer det hjälpa att bära rött? Det vet man inte, men är det en stor grej för dig att göra det? Det borde det inte vara. Jag kommer ha min röda "I Pity the Fool"-tröja. Det blir dubbelt budskap mot militärregimen. Det finns massor av andra saker man kan göra. Be, var arg, skriv på listor, gå med i grupper, protestera. Sitt bara inte still. Eller så gör man som Jim Carrey:

 



Barasådär

Kommentarer
Postat av: S

Jag har skapat en ny fredagstradition sedan borjan av aret. Har alltid ngt rott pa mig pa fredagar. Alltid, om det ar en ring eller ngt annat spelar ingen roll, men det finns alltid ngt rott pa Sofie pa fredagar. Imorgon kommer jag ha dubbelrott!

Postat av: Antoningeborg

Great site, keep up the good work!

2008-05-30 @ 11:12:15
URL: http://webcomnetworks.com/antoningeborg
Postat av: Alanmarlene

Hi, how did you have the time to update you web site if you are so busy as your picture in your home page ? Good luck for your interesting links pages.

2010-04-27 @ 07:10:48
URL: http://alanmarlene.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback