Det blev någon sorts blogg till slut

Jag hade massor av ämnen att skriva om men jag är bakis och sentimental. Perfekt bloggämne egentligen men jag har ingen energi och kan inte tänka ordentligt. Får se om det kommer något inlägg senare. Nu vill jag bara se gamla seinfeldavsnitt och vara lat. Kanske gå till stranden. Orkar jag?

EDIT: Jag orkade inte gå, det blev inga gamla seinfeldavsnitt heller. Sov lite i stället, lite piggare nu. Lite gladare också kanske. Eller, jag är väl glad hela tiden egentligen men det är stressande att ha så mycket saker man vill göra och så mycket folk man vill träffa när ingen ork finns eller när alla jobbar och är lediga samtidigt. Då blir det stress. Verkar som om fredagen kan bli ganska bra iaf. Och gårdagens utflyttning/inflyttning-fest var bra. Inte vansinnigt mycket folk men rätt folk. kul folk. Inte alla man känner såklart men de som var där gjorde det klart värt att ha det här huvudet idag. Saknade några som verkligen borde vart här. Nu blir det inget riktigt avsked till dem, jag tröttande ordentligt.

Det är märkligt med avsked, det är märkligt att ge sig av. Jag har på 15 månader bott i Örebro, Göteborg, London, Gibraltar, La linea och kommer nu flytta till Sliema på Malta. Är man rotad någonstans verkligen? Var är hemma? Eller ja, hemma är väl där Mamma och Pappa och familjen är såklart men jag har verkligen förflyttat mitt begrepp av hemma ett par steg. Ena dagen känns Gib som hemma och en annan kan det vara Örebro som är min stad. Mestadels är det Göteborg, staden där jag bott absolut minst av alla städer jag bott i. Men den är underbar, saknar den mycket. Jag ska dessutom bo en en stad nu som ska påminna mycket om stadesdelen Haga enligt någon reseguide på nätet. Det blir bra.

Nu ska jag sluta svamla, det blir inget sammanhang alls i texten idag. Bättre imorgon kanske. Hoppas det.

Barasådär

Kommentarer
Postat av: cajsa

lite märkligt att en stad du knappt bott i känns som hemma.. tycker jag. men gör den det för dig, så är ju det supert. vem är jag att avgöra det... ju. svårt att definiera det där... hemma. jisses vad jag svamlar :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback