Ett stycke nödvändiga program för Mac

Mac gör utan tvekan marknadens coolaste program och de får ingen uppmärksamhet så jag gör min plikt och informerar när jag hittar nåt kul.

I dagens tid när
Facebook helt tagit över så bör man förenkla sin vardag ytterligare. Jag hittade några program som gör det. Photobook, Growl och Fmenu gör det inte bara enklare att hålla redo på egen profil och alla andras bilder och allt annat som händer där, de gör det också snyggare.

Photobook är ett eget program som grupperar samtliga foton alla dina vänner och du själv lagt upp på ungefär samma sätt som Iphoto gör. Man kan enkelt kopiera foton direkt till sin egen Iphoto men en knapptryckning. Fruktansvärt mycket snabbare än att gå igenom alla vänners foton inne på facebook. Lämna kommentarer? Inga problem, en enkel knapptryckning och man är inne på facebook och kan lämna sin kommentar. Ladda ner och använd omedelbart.

Fmenu lägger en meny uppe i menyraden där man enkelt håller reda på sin profil och allt som händer där man är med. Growl å sin sida notifierar en om det händer något nytt genom att flasha en 4-sekunders banner var man själv önskar. Growl verkar funka med en massa program och inte bara med Facebook och Adium och Messenger och sånt. Kolla in och bedöm själva. Jag lade till det direkt.

Vidare hittade jag ett mailprogram som funkar fint med gmail, vilket fan inte är det enklaste att hitta kan jag lova. Det heter Mailplane och är ett ytterst enkelt program. Enligt Macfeber så är det dessutom bara en fråga om ytterst liten tid innan det finns på svenska också. På tal om macfeber så är det dags att ställa in RSS-feed på den om ni inte redan gjort det. Sjukt bra tips hela tiden. Vilket som så är Mailplane nu på betastadiet och det rä läge att begära att få ta hem.

Slutligen så delar jag med mig av den här länken som visar ännu fler roliga eller onödiga eller bra manyprogram som man kan lägga till för att göra macanvändandet ännu enklare/roligare/meningslösare. Man får välja vad man anser är det rätta ordet. Kul grejer är det iaf. Om man nu vill komma från facebookandets aldrig sinande brunn av applikationer.

Ja, för er som vare sig har Mac eller Facebook: Jag mår bra och hålle rpå och packar. Svårt att veta vad som är 23 kg utan våg.

I pity the next fool som vill att jag ska vara Zombie/Werevolf/Ninja/Pirat eller vadsom.

Kommentarer
Postat av: alexandra

kul me lite olika program :D

Postat av: Anders

Grattis till dagens stora seger. Visserligen tacksamt läge att möta Chelsea men ändock imponerande. Hoppas packandet går bra! //A

2007-09-23 @ 23:18:18
URL: http://almostordinary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback