Flytten och saker som händer

Det börjar ta sig, som man säger. Flytten och allt runt det alltså. British airways är ett ganska så bra bolag måste jag säga. De tillåter mig ha 2 väskor med 23 kg i varje utan tillägg. plus handbagage på 10kg. Har jag mer kläder än 56kg tro? Papper och böcker väger ju också är klart men det är mest pocket så... det kanske klarar sig. En exra väska kostar annars 120 pund och det har man ju faktiskt råd med så jag tror inte jag blandar in vare sig bananbåtar eller fartyg som ligger och guppar i bukten. Fast det vore ju coolare att inte behöva bära allt själv. Den enda personer som jag känner på Malta skeppade sina grejer när han flyttade i mars eller vad det var. Det tog han tre månader att få allt. Vill jag vänta tre månader? Nej, jag bär skiten helt enkelt. Blir bra så. Kul för BA och frakta allt på Gathwick också. Kommer ju säkert inte tappa bort väskorna. Ska vi starta en tipstävling vart väska 1, 2 och 3 kommer hamna. Jag tror på att minst en kommer rätt, att en hamnar tillbaka i Gib och en hamnar i Frankfurt.

Mer som händer då, jag kanske får sällskap på resan då Stuart tar semester och hälsar på Matthew, det vor eju lush är klart. Är ju bra tråkigt att flyga själv och det är en 12-timmars resa ju. 3 timmar på flyplats i England får han dock spendera själv för jag ska på annat då. Blast from the past som man kallar det. Ja, inte så enormt past kanske men 8 månader sen... knappt pratat heller, ska bli kul., Jag längtar.

På hemmaplan här i Spanien/Gib så kalasas det lite för mycket. Många att säga hejdå till. Förutom de vanliga utekvällarna så har vi bokat "Moving in/Moving Out"-party tisdagen den 25:e sept för att fira att en lång swede lämnar avenida de ejercito och att en ännu längre flyttar in. Goodbye Rickard, Welcome Andreas. Ut med Ladbrokes och in med Stan James, typ.

Den stora hejdåfesten blir dock fredagen den 28:e sept på Mollys/La termita mitt i La linea, då blir det "Rickard is leaving Spain"-party. leaving do ochh goodbye-fest alltiett. Folk är inbjudna genom jobbmail, msn, mail, facebook och word of mouth. Jag ger mig fan på att man missar nån ändå. Så är det alltid. Är ni i området så startar det 21.30 och avslutas Lördag kl 11.00 för då måste jag hämta mina väskor och gå till flyget. Det blir kul, kommer ju bli sjukt svårt att säga hejdå till alla genom en kväll men som någon en gång sade "I rather go with a bang than fade out" det blir en bra kväll, det är jag säker på. Om jag sedan är jättetrött på flyget är ju det bara bra, slipper jag bli sentimental som jag alltid blir. Kommer ihåg min tågresa från Örebro då jag skrev
det här, det var jobbigt. JAg säger inte att 8 månader i Gib har lika stort värde som 5 år i Örebro men det har varit intensivt, träffat mycket folk som jag kommer ha som vänner resten av mitt liv. Så är det.

Däremellan ska klämmas in besök på restaurangerna Patagonia, Las Pampas, Gaucho (ikväll, bord bokat), det där tapasstället och så borde jag verkligen försöka hitta nåt ställe som gör en fatastisk Paella innan jag åker. Det är inte tillräckligt många dagar kvar känner jag, ändå är jag redo att åka direkt. Spännande känsla det där. Spännande resa jag ska ge mig ut på, och då pratar jag inte om själva flygresan dit utan äventyret i sig.

Barasådär
 



Kommentarer
Postat av: erika

jag imponeras ofta av din förmåga att gå vidare mot nya uppgifter/mål/utmaningar.

2007-09-19 @ 22:21:37
Postat av: cajsa

om du tyckte att jag var sportig rickard (om än det var ironi) så är du jumlarns världsvan (helt utan ironi) !! så det så. håller med föregående, den förmågan du besitter är beundransvärd indeed!

Postat av: Lova

Hej morbror!
jag tror du får med dig alla väskorna till malta.
Nu har min mamma varit duktig och börjat skriva i min blogg igen. hon är hemma idag. Ont i armen, doktorn säger det är inflamation. Massor av kramar från oss alla

2007-09-20 @ 10:34:07
URL: http://lovatrulsa.blogg.se
Postat av: Anonym

Blast from the past. Bra benamning. For det ar nog precis sa det ar.

2007-09-20 @ 15:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback