Fylle-vadsom


Alla har vi nån gång vart fulla, eller inte alla men många har iaf nån gång vart fylla. det är en ganska så härlig känsla tycker jag. Jag brukar bli euforisk och lite sentimental sådär, glad och sprallig iaf. Och så ljuger jag visst, men jag hålle rinte med för jag hittar på saker och inget annat. Det är inte att ljuga tycker jag. Inte alls faktiskt.

Ja, nu var det ju inte det detta skulle handla om direkt utan om lite saker jag har noterat under mina år. När man är i lite så där kul stadie så gör man ju oftast saker som man inte direkt tänker till innan man gör. Som att berätta för folk vad man egentligen tycker eller hånglar med fel person eller vadsom egentligen. Inte så farligt nåt av det kanske men det kan bli lite pinsamt och man måste sen stå för det dan efter. Än värre är det med fylle-sms. Denna fantastiska uppfinning som sms är har ju denna fantastiska förmåga att transformera sig till något än bättre när man druckit lite. Härliga tider och riktigt farligt, det vet vi. det är inget nytt och det kan man värja sig från relativt enkelt. Stänga av telefonen, byta pin eller nåt liknande.

Det som jag nu mest råkar ut för själv just nu är än värre. Jag har en förmåga att fylle-facebooka. det är farligt det för man hinner skriva så mycket mer än med en telefon. Än mer svammel kommer ur en med de mest fantasifyllda stavningar som man kan hitta på. Fullständigt vansinne är det. Det finns väggar att skriva på och det rä det värsta av allt, för där kan alla andra se det också. Man kan skicka ett privat medelande, det är också farligt eftersom reciptören kan göra vad den vill med den information man delar med sig av med en enkel knapptryckning.

Nä, om facebook skulle kunna skaffa alkolås på funktionerna skulle jag vara mycket nöjd. Kanske rent av på datorn också, det hade vart uppskattat. Då kanske man slipper vakna med datorn i knöt eller med den på golvet halvt sönderslagen. Det hade ju vart najs.

Ja, just det. jag är färdigbeslutad och klar, men skriver inte om det förään tidigast imorgon eller på söndag, beroend epå hur bra väder det är imorgon.

Barasådär

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback