Lyx? nej, tråkigt

Som ni kanske vet så gör jag ingenting just nu. Jag jobbar alltså inte, eftersom ja, jag ska flytta och det funkar så i den här branchen visst.

Jag har tråkigt. Det är en lyx som jag har råd med. Hemskickad med full lön som jag har och allt. Jag kan inte ens räkna alla de människorna som gratulerat mig till att jag får gå hemma och göra ingenting. Och jag brukade dessutom vara ganska bra på det, när man hade nåt annat att göra. Men det var i Örebro elelr Göteborg eller London det. Där det finns saker att göra. Jag har blivit pinsamt uppenbart medveten om hur lite det finns att göra här. Det finns ingenting! Desto bättre då på Malta får vi hoppas.

Men åter till tristessen. Eller inte åt den förresten, det är ju trist som fan. Sofie skrev en gång att Inspiration ligger i missnöje om hur det är att blogga när man har tråkigt och inte mår bra. Jag faller nog lite på den där "inte mår bra" för jag känner ingen inspiration alls. Inte några intressanta ämnen och inget kul.

Vad som dock gör mig glad är stödet jag fått av alla jag känner. Via bloggen, msn, telefon och facebook har ni slutit upp som en och det värmer. det gör det. Jag har många fantastiska vänner, för det är jag väldigt tacksam och stolt.

Men inspirationen fortsätter att lysa med sin frånvaro så jag stämplar ut igen.

Förresten... nej vi tar det en annan gång.

Barasådär

Kommentarer
Postat av: S

När man jobbar vill man vara ledig, när man inte har ett jobb vill man jobba. Människan. Ett mysterium i hur de fungerar.
Inte helt säker på att rastlöshet leder till inspiration. Så jag borde kanske revidera mitt påstående till...ledsamhet leder till inspiration. Kanske eller nåt. Men fortsätt skriva, rätt vad det är har du skrivit något brilliant igen.

2007-09-16 @ 22:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback