Sista delen sommar

Så kom sommaren tillbaka igen. Värme och sol. Kan det betyda något. Njuta kan jag ju göra av det med då jag är på ofrivillig semester. Stranden var inbjudande varm och skön och en liten tupplur där var såklart skönt för en kropp som inte sovit så mycket sista månaden. Den börjar rinna av nu, stressen. Men det blev som jag befarade. Jobbigt och jävligt. Om jag nånsin blir chef eller har ett eget företag så ska jag fan inte bete mig på det sättet. Jag är större än så.

Oj, nu kom jag in i det tänket igen, bitterhet. Men det är ju inte jag, har jag inte skrivit om det förrut? Jag tror det. Denna ledighet gör att jag kan ägna mig åt att läsa lite. Det ska bli skönt. Det är ju inte dostojevski jag läser utan lite lättare grejer. Ska plöja Erlends Loes "Volvo lastvagnar" och Jan Kjaerstads "Kungen av Europa" först och sen ge mig på "Snabba cash" av Jens Lapidus. Alla inhandlade på den där stockholmsresan som har förändrat hela mitt liv.

Det blir bra det. Kan väl tänka sig att det kanske bli nåt glas här och var i helgen med. Ytterst troligt.

Barasådär

Kommentarer
Postat av: Anna

Vill du fördriva tiden har jag ju hört att Schulman släppt en bok.... =0)

Postat av: Petra

Bra bokval. Volvo lastvagnar genererade mycket flin och skratt. Med Erlend Loes härligt unika berättartekink kan det inte bli mycket annat..(tackar för författarintroduktionen). Snabba cash skulle mycke väl unna vara en rak motsats, men absolut inte sämre för det. Riktigt bra tom. Har ju iosf en viss dragning
till böcker och film som berör knark i olika former (sunt?...hmmm)
Härlig läsning love. Nu ska jag rusa till jobbet :(

2007-09-15 @ 13:52:55
URL: http://inmyheadandaroundit.blogg.se
Postat av: Tobias

Här i sthlm var det allt inte sol =/

2007-09-15 @ 23:27:59
URL: http://grymtroligperson.blogg.se
Postat av: Pappa.

Hej Rickard.Hur har Du det hoppas allt är bra .Här närmar sig hösten Du har väl det varmt
nere hos Dig hoppas att flytten ska gå bra.
Hälsningar Pappa

2007-09-27 @ 21:04:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback