That's Poker

Detta kommer inte handla om poker så sluta sucka direkt. Det kommer inte vara ett omöjligt inlägg med termer som ni ingen förstår och ni kommer inte behöva kommentera detta i kommentatorsfältet efteråt. Eller, kanske kommer ni behöva det för inläggen har ju en förmåga att smyga iväg lite ibland. Men jag ska försöka att hålla ihop det.

Mindre än en vecka kvar nu.

That's poker är ett begrepp som för mig växt fram genom att se på livet från ett pokerperspektiv. Jag har tvingats göra detta då jag spelar en hel del och det hjälper mig utan tvekan att ta de beslut som man måste ta. Precis på samma sätt som jag vågar ta tuffa beslut gällande mitt eget liv. That's poker är något man tyst kan säga sig själv när den där handen som bara hade 2% att träffas faktiskt går in. Det händer ju, 2% av gångerna uppenbarligen. Inget man kan göra någonting åt vid stunden. Inget man kan göra någonting efter det har hänt och absolut ingenting som man kan göra någonting åt i framtiden. Precis som livet själv. Det händer, deal with it.

Faktiskt bara 5 dagar.

That's poker är också det sämsta och mest avväpnande svar som man kan ge en kund som klagar över en hand i ett pokerspel. Procenten ljuger inte och så länge det finns en chans så kommer det någon gång att gå in. Otur om man är med just då, men det händer. That's poker. Jag tror mycket på att inte hetsa upp sig över småsaker, tycker det är lite småaktigt. Det är bara fotboll eller det är bara pengar eller det är en öl som spills ut. Alla tänker inte så, uppenbarligen. Är det inte vansinnigt ofta som folk använder sig av mindre saker för att, i brist på svenska ord, justificera en större handling. Mest för att bråka är min erfarenhet. Småaktigt tycker jag det är, att bråka alltså. det är inte så vanligt här i Spanien och jag hoppas att det inte är det på Malta. Det var inte heller så farligt i Örebro, troligen emst för att det var studenter, men hemma i hemstaden var det ibland vansinnigt. Titta på fel person, spela för fel lag eller gud förbjude var annorlunda. Då skulle man ha stryk direkt. Tänk om folk bara kunde lära sig att andas och kanske tänka två steg längre fram, skulle vi inte ha en mycket trevligare värld då?

Till Malta alltså.

That's Poker


Kommentarer
Postat av: cajsa

jäklarns vad du bloggar nu. men det är enbart trevligt ju. svårt att få all ledig tid att gå åt? :) lycka till, med allt. kram

Postat av: Ylva

Du, det var ju inte ens svårt. S är bland det vackraste som gått på detta campus, alltså ligger bristen hos dig.. =) Men jag kan modifiera det till att 'mesiga' pojkar inte får kyssa vackra flickor. Eller så är det så att snälla män, men inte pojkar, får kyssa vackra flickor. Uppenbarligen inte helt solklart det här.
Solklart är tyvärr att Borlängegrabben och ångvälten på linjen lämnat Linde för Skövde, precis som du sa. Ersättaren gillar att göra mål, men tyvärr inte riktigt lika mycket att backa hem snabbt och slåss..

2007-09-24 @ 22:39:01
URL: http://helalivet.blogg.se
Postat av: Ylva

That's poker..!

2007-09-24 @ 22:39:49
URL: http://helalivet.blogg.se
Postat av: Andreas

Hej!
Jag heter Andreas och är 27-årig
som läst dina bloggar med stort intresse. Mest för att jag också ska flytta till Gibraltar för att arbeta med poker. Känns som ett sjukt stort steg trots att jag tidigare har bott i England i flera år. Skulle vara väldigt kul att höra lite om vad du tycke om flytten till Gibraltar. Finns det mkt skandinaver på Gibraltar förresten? Känns som man mest oroar sig för den sociala biten, dvs vilken typ av människor som arbetar på gambling företag? Om det blir lätt att knyta kontakter osv.
Grattis och Lycka till med jobbet du fick förresten! Det är månne inte Betsson du ska jobba för?
Mvh

2007-09-25 @ 15:17:37
Postat av: Petra

Klart att du oxå är tjugo-nånting darling. Har en liten känla av att du kommer vara det ett tag till oavsett vad det står i passet... ;)

2007-09-25 @ 16:35:37
URL: http://inmyheadandaroundit.blogg.se
Postat av: Kattis

Hej, Nej bloggandet tog slut när jag turnerade Göteborg-Örebro-Stockholm och sen en vecka i Hamburg. Tillbaka på svensk mark nu för de närmaste 9 dagarna. Sen väntar Zürich och Bern... ska försöka få till en uppdatering. men allt är bra om än omskakande ibland.
kram så länge

2007-09-26 @ 11:47:03
URL: http://minandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback