Svar på tal

Ja, så fick min lika-i-alla-matcher-teori en ordentlig törn. Elfsborg-AIK 3-0, Hammarby-Sundsvall 5-3 och Kalmar-Ljungskile 3-1. Jag lägger till det också CL och Liverpool som lyckades bryta ner Arsenal och vinna med 4-2 igår. Teorier är ju till för att överbevisas... Jag menar fortfarande att det 'är många likamatcher i Allsvenskan och att topplagen kommer spela mycket lika. Hammarby vann andra raka och är ensamt lag på 6 poäng och därmed först i tabellen. Från söder hörs redan snack om SM-guld... Sitt ner i båten nu. Det är Ljungskile och Sundsvall som ni slagit och det är lag som ska vara glada om de tar en endaste liten seger iår. Ljungskile verkar ha varit sämre än väntat och det är inte direkt bra då de redan fårn början var nederlagstippade. Sundsvall har ju åtminstone islänningne Sigurdsson som blev tvåmålsskytt igår, han måste väl vara för bra för Sundsvall? Jag ger honom 11 omgånar och sedan såld i sommar. Djurgården kanske plockar upp honom, eller så går han till någon klubb utomlands.

Jag såg såklart på Elfsborg-AIK. Jag såg den med 3 st AIK:are. Becca, hennes bror Stoffe och deras polare Peter. Det var plågsamt. För dem. Före matchen verkade allt handla om Charter-Dulee och under matchen handlade allt om att AIK inte gjort mål sedan 24 september och efter matchen handlade allt om att man inte gjort mål OCH att Dulee inte var med. Det är klart att det gör ont i ett AIK-hjärta då. Det är självklart att de är besvikna på det spel som laget visade upp mot mitt kära Elfsborg. Och lite grann blir jag konfunderad över mitt eget tips med AIK som trea i ligan. Från Solnahåll pratas det om en pinsam säsongsstart och man talar om överbetalade spelare utan hjärta och att man kan begära mer. Då har alltså AIK spelat lika mot segertippade Kalmar och tagit stryk mot lika favorittippade Elfsborg, på bortaplan. Ett Elfsborg som man inte slagit sedan 2003, ett Elfsborg som man fick stryk mot båda matcherna förra året. Med en magnifik Anders Svensson och en superb Stefan Ishizaki på Elfsborgs mittfält. Det blåser lite mer runt Solna än det gör i tex Malmö eller Örebro kan man väl säga.

Elfsborg körde till slut över AIK och det kunde säkert blivit både 4 och 5-0 men stannade alltså på 3-0. Det hade inte behövt bli sådär men Örat i AIK:s mål bjöd på två bollar i första halvlek som nämnde Ishizaki och Joakim Sjöhage tackade och tog emot. När sedan Martin Andersson stegade på i andra så var inte bara matchen utan även mitt eget tippande över för den kvällen. Martin, som fått så mycket skit av mig i tre säsongers tid, visade verkligen hur en lagkapten ska agera i denna matchen. Hatten av som man säger.

Media är kul som sagt. I efterhand handlade mycket om att AIK gjort fyra byten i startelvan men man missade helt att Elfsborg gjorde tre från premiären. Men i ett lag som vinner behöver man inte leta så mycket fel. Med det spel som di gule visade upp så står jag hårt fast vid mitt tips som segrare när denna långa serie är över. Men vi har en tunn trupp. Trots allt. Till sist så måste jag, precis som
Mats Olsson i Expressen, kommentera en sak från klacken. Han skriver: "Av nån anledning sjöng AIK-klacken att Anders Svensson är en hora. Jag förstår inte vad alla fotbollsklackar har emot horor, det är sexköparna som är värda förakt. Men till och med den dummaste supporter borde inse att AIK just i dag inte har en spelare som ens är värd att knyta Anders Svenssons skor." Om man för detta resonemang ytterligare så tror jag personligen att det är samma personer som anser att Kim ska spela i landslaget och som alla ju vet så är ju Kim djurgårdare och det är ju fullständigt rimligt att hålla på en sådan för en AIK-supporter... Jag vet inte vad man ska tro om hatramsor som den där, kanske menar de att han är en hora för att han spelar i klubben som fostrade honom, som han kom tillbaka till efter sina utlandsår. Eller så handlar det främst om att han smular sönder deras mittfält på egen hand. hatramsor här inte hemma på en fotbollsarena, så anser jag.

Barasådär

Kommentarer
Postat av: M.a.m.m.a.J.e.s.s.i.c.a

GodDag!
Hoppas du får en bra dag idag :) Om du inte har nånting att göra kan du svara på dagens fråga i min blogg :)

Om du är intresserad kör jag en utlottning av en bloggdesign i min blogg just nu, vinnaren bestämmer själv med mig om hur designen ska se ut :)

/Kram

Postat av: niklas

det är förvånansvärt stor frånvaro av blåvitt i denna blogg trots två enorma allsvenska inlägg..vad beror detta på? något borde väl ändå kunna sägas om 4-1 mot gamla örebro? eller det kanske har nämnts, men att jag har missat det? eller är det så att du medvetet inte skriver om det, eh?

2008-04-09 @ 17:57:56
URL: http://www.skitliv.org
Postat av: Lollovisen

Jag håller med om alla hatramsor, det är helt fel, man ska ju heja på ett lag inte hata en massa. Jag kanske har fel för det är en helvetes massa supportrar som kör stenhårt på hat- och prostitutionsrop.

Kommer bli spännande att se hur AIK tar sig an GIF Sundsvall imorgon, jag hoppas verkligen att de vinner annars vet jag inte vad jag gör med mitt säsongskort! :)

2008-04-09 @ 18:08:02
URL: http://lollovisen.blogg.se
Postat av: Becca

Jaha, var ska jag börja..
Okej, håller med om att vissa ramsor inte har det minsta med fotbollen att göra, absolut.
Man ska stötta sitt lag, inte klanka ner på andra.
I frustrationens hetta antar jag att hjärnan slutar att fungera, måste vara enda förklaringen.

Visst åkte vi på storstryk av er, men jag kan känna att detta blogginlägg handlar mest om hur dåliga vi var, inte hur bra ni var..
Det finns ingen supporter, som vet hur det verkligen, verkligen känns att vara AIK:are efter en sån skitmatch, som skulle "gnida" in det ännu mer.
Vi vet mycket väl hur illa det där var, ingen annan, varken reporter eller privatperson som håller på andra lag behöver berätta det.

Jag är jätteglad för din skull och er seger.
Det räcker gott så.

Ska du sova på soffan i natt? ;)

2008-04-09 @ 18:52:44
Postat av: Rickard

Mamma Jessica: Jag är rätt nöjd med min design och annars klarar jag nog av att bygga om den själv. Men tack ändå.

Niklas: Det är en stor avsaknad av ICA i hela mitt liv faktiskt. Haha. Lite medvetet är det nog men också mest för att jag tycker ni är tråkiga och att jag inte vill skriva om Boom-Boom. Men det kommer

Lollo: Ja, hat är skit. Prostitution också är klart. Men inte Taco, han e fin han.

Becca: Soffa eller inte, det är på ytterst få ställen i detta inlägg som jag menar att ni är dåliga. Det vet ni ju att ni var som du säger. Min mening är att det är jobbigare att vara AIK än Elfsborg, från medias håll. Jag har ingen aning om hur det är att vara AIK-are. Jag är Gulactico, håller på ett småstadslag som har en supporterförening med mindre än 1000 medlemmar. Men jag är stolt över det. Vi kommer aldrig ha ett tifo som på Råsunda. Men vi kan utmana ändå. Det är ganska stort, för mig.

2008-04-09 @ 19:24:07
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: Jacob

Hoho. Kim Djurgårdare? Han är ju BK Rövare (typ, vet att han spelade någon annanstans innan) från början, inget djurgårdshjärta där.
För övrigt är det klart att man får hata (nu ska vi inte bryta upp begreppet hata) men det finns skillnad mellan hets och hat anser jag. Bög, fitta, hora, våldta och allt sånt slipper jag.
Men lite hjärtligt hat tar jag alla dagar i veckan.

2008-04-09 @ 21:18:19
Postat av: Vänsterdojjan

Bra blogg och bra ämnen.
Hat i den form som AIKarna och många, många andra sysslar med är förkastligt och fånigt. Hjärtlig rivalitet kompisar emellan är en helt annan sak...
Håller alla tummar ikväll!

2008-04-10 @ 13:56:23
URL: http://elfsborggr.blogspot.com
Postat av: Kim Källström

Jacob: ... ja från början är jag från Partille.

2008-04-10 @ 14:59:07
Postat av: Dulee

Och jag har spelat i Floda! Nä, tillbaks till Betty Ford och köra lite specialrehab.

2008-04-10 @ 15:25:49
Postat av: Rickard

Jag är mer än väl medveten om att såväl Kim som Dulee spelat i BK Röva. Men... Alla som nånsin spelat i Djurgården förblir djurgårdare i en AIK-ares ögon. Och det var genom deras ögon jag försökte se detta.

Oväntat att det kom ett inlägg hela vägen från Floda också... haha

2008-04-10 @ 15:38:54
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: Sandersigrid

Lively, fresh and designer work - really like the natural themes, and the website is cool! Worth a visit!

2009-08-26 @ 13:16:15
URL: http://sandersigrid.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback