Saker jag inte förstår

Schlager förstår jag uppenbarligen inte alls. Svenska folket har som vanligt noll smak och röstar från Christer Sjögren som segrare... Det måste ju vara någon slags lyteskomik av högre skolan. Eller så behöver man en motvikt mot den unga Amy Diamond som tidningarna så snaggt har burit fram hela veckan. Det är absolut inte så att jag inte unnar henne finalplatsen, den är hon verkligen värd, men ni måste ju ändå hålla med om att hela tidningssverige höll på henne denna delfinal.

Jag är på inget sätt en schlagerexpert men jag förundras och intresseras väldigt stort av detta program och dess format. Det här med att folket ska bestämma dock... Det är nog inte nåt för oss. Vi är inte bra nog på att bestämma vilken lår som kommer vinna åt oss nere i Slovenien eller vart finalen nu går. Bäst hade Velvet gått fört övrigt. Den var inte bäst och inte ens nära bra men den var den som hade fått flest öströster och var uptempo som det ska vara. Detta är en tävling och inget annat, det går ut på att vinna då. Inte placera sig. Framförallt inte i slutet som förra året.

Sämst var den låt som kom till andra chansen. Någon Tapper med en MIrakel-låt tror jag det var. Så tråkig så jag somnade in så skönt så skönt.  Svenska folket tyckte annorlunda, Anders Olsson tyckte annorlunda men detta vore ingen melodifestival om jag och Anders tyckte lika. Det har vi nog aldrig gjort och utläggningen på hans blogg idag bekräftar det bara ännu mer. Inget fel i det dock. Det är bara så det är.

Hade E-type sjungit hela tiden utan han den där ylande kastrerade killen så hade de vunnit hela grejen.

* * * *

Hela min favoritstadsdel Camden står i lågor därborta i London. Säkra källor berättar dock att både Sofie och Basse är oskadda. Inte utan att man är orolig liksom, när båda valt att bosätta sig där i närheten.

* * * *
Barasådär

Kommentarer
Postat av: Anna

Amy som är så söt! Hon hade vunnit utan att tidningarna skrev... Inte för att låten var särskilt kalas, utan för att det är Amy. Hon är löjligt stor bland ungdomarna ute i landet... *vad vuxet det där lät....* ungdomarna...haha....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback