531 dagar

Är tillbaka i Sverige igen. Det blev 18 månader eller mer exakt 531 dagar som utlandssvensk. London, Gibraltar, La Linea och Sliema. Där är åtminstone tre orter som jag inte ens visste existerade när jag stack iväg 11 augusti 2006. Men ett äventyr har det varit och jag har lärt mig mycket. Jag har även hittat framtiden och det är därför jag är hemma. Det är gott så, nu startar denna del av livet. Kommer säkerligen att komma ett längre utlägg om utlandsvistelsen senare men just nu vill jag koncentrera mig på att vara hemma igen. På tåget över sundet från Köpenhamn slog det mig på riktigt. Jag är hemma igen. Och det känns fortfarande rätt. Helt rätt. Det är så det ska kännas och hade det vart på något annat sätt hade jag vänt i Malmö och tagit tåget tillbaka. Erbjudanden finns men... Nej. Inte nu. Framtiden är ljusare här.

Återgår nu till samma gamla nummer som jag hade innan jag flyttade: 0709268202. Vi hörs

Barasådär

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback