Framtid

Dags att tänka på sin framtid säger alla. Man måste ha något att göra och helst måste det ske igår. ledighet är av ondo och bör bekämpas. Jag håller inte med. Varje stort beslut, och framtiden måste väl verkligen ses som ett sådant, måste ses över noga och det är av yttersta vikt att det göra med bästa möjliga förberedelse. I mitt fall innebär detta att jag behöver ledighet. Har jag då råd med detta? Ekonomiskt ja, kontaktmässigt nej och erfarenhetsmässigt kanske. Jag skulle kunna hoppa in i något direkt men tappar jag då inte min egen önskan om att få lite ledighet i mitt liv. Att få vakna på morgonen och inte omedelbart sträcka sig efter telefon och dator för att se vad som kan ha gått fel på jobb. Eller vad som gått rätt. Bara att få vakna och ta del av den dag som man ska, helt utan något som måste göras. Är detta inte en rättighet att ha?

Semester tror jag det kallas, har varit dålig på att ta det under utlandsvistelsen. Kan bero på det ständiga skiftandet av jobb kanske, men främst tror jag att det beror på att jag brytt mig så mycket om det jobb jag haft. Jag har inte velat vara ledig, inte sett någon direkt anledning till att inte satsa full fart. Men nu finns det något annat att lägga energin på ju. Det kan och är viktigare än allt annat just nu. Det är min framtid som jag sökt länge.

Så, jag har semester nu ett tag. Tills vidare skulle man kunna säga. Såklart är det enkelt att säga för en som är arbetslös sedan en dag tillbaka men det känns bra. Jag känner mig inte speciellt oroad för vad som ska bli av mig. Känner mig inte oroad för att jag under min sabbat från arbetslivets hårda bojor inte ska hitta tillbaka till något meningsfullt och spännande att göra. Vet inte hur familj och vänner tar detta för det är en självklarhet att det är viktigt med karriär och pengar men vad är de till för nytta om man inte gör dem med hela sin själ?

Barasådär

Kommentarer
Postat av: Becca

Du har så rätt, Dar. Du förtjänar helt klart lite ledighet! Jag är inte heller det minsta orolig för dig, vet att du hittar nåt bra/kul så småningom. Kreativitet är ju inte direkt nån bristvara hos dig.. *ler*

2008-01-27 @ 20:12:46
Postat av: Lova

Det är klart du får va ledig, bara du kommer hit till mig o fikar på mitt "jum" o kanse pusslar lite.
Massor av kjamar

2008-01-28 @ 12:22:51
Postat av: Kattis

Gillar att stryka, det är något visst med att kunna göra det.

Allt bra på min front, går in i en sjukt upptagen och stressig period nu på ca tre veckor, hoppas komma ut i en bit den 18:e februari.

Allt väl med dig?
kram

Postat av: niklas

viktigt med karriär och pengar? vem har sagt det? varför? VARFÖR GRATTIS! pengar och karriärer är för trädkramare och homosexuella! tycker du ska ta en liten tid av din lediga tid att komma och hälsa på mig i köping. vi kan gå till verona eller ögir. det är punknästet!

2008-01-29 @ 17:58:44
URL: http://www.skitliv.org
Postat av: Lollovisen

Stockholm är fint oxå har jag hört :) ta en tripp hit och ge mig en fikastund med maaaassa prat! :) Karriär kan man alltid jobba på men man behöver ledigt oxå... Balansen är det bästa, behöver du ledigt så ska du vara ledig! Puss!

2008-02-01 @ 14:39:27
URL: http://lollovisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback