Tillbaka på banan

Ingen som helst anledning att tycka synd om sig själv har jag bestämt mig för. Skitsamma att jag inte vill vara här de här veckorna och att jag just nu drabbats av ytterligare en förkylning. Det är troligen den tredje på en månad nu. Kan det ha att göra med mitt leverne tro? Ska bli skönt att ändra det av mer än en anledning. Ett mer harmoniskt och lugnt 2008 skulle jag gärna ha. 2007 var verkligen ett år med gott om bergochdalbanor och väldigt ont om tid till eftertanke. Har de senaste dygnet försökt att fundera om det är värt att ens försöka sig på en summering av det året. Och det är inte enkelt att komma ihåg allt som hänt kan jag lova. Bara platserna jag bott på är svåra att peka ut då jag konternuerligt flyttat var tredje månad eller så.

Jag startade januari 2007 på Rossmore Road i London och avslutade det på Melbourne court i Gibraltar. Gjorde två och en halv månad med två olika lägenhetskamrater där (Marcus och Martyn) innan det var dags för Avenida de ejercito i La Linea runt April någon gång. Där bodde jag visserligen i nästan 5 månader och hade tre lägenhetskamrater totalt (Henrik, Andreas och Andy). Flyttade sedan till Malta där jag gjorde startade på Tower road och sedemera på Sir Gorg Borg Street i Sliema. På båda ställena med Mario som lägenhetskamrat och arbetskollega. Det är 4 länder och 5 lägenheter under 2007. Har också spenderat en hel del tid i Sverige så att säga att man bott i fem länder på ett år är inte att överdriva direkt. Det är lite mycket kan jag tycka.

Det är dit jobbet har tagit mig men nu ger jag mig in i en ny fas i livet. Jag styr denna gång. Jag vet inte riktigt var jag ska bo när jag kommer hem, vet inte hundraprocentigt vad jag ska göra och egetligen inte heller hur jag ska försörja mig. Men jag är inte orolig. Det ligger inte i min natur att göra det utav värdsliga ting som de där. Jag vet att jag har vänner coh familj som är oroliga så det räcker. Finns ingen anledning för mig att överdriva det hela genom att stressa upp mig. Stress förresten, det är fortfarande inte min grej. Har nog aldrig varit, kommer nog aldrig bli.

Barasådär

Kommentarer
Postat av: cajsa

jag får ta och uppdatera mig på dig och ditt liv snart känner jag. lite koll vill man ju ha! :) och ja, du har rätt, det börjar arta sig på velfronten. du är inte ute och cyklar. men jag försöker ta det lugnt, man kan aldrig så noga veta med den där kärleken,,,, kram på da!

Postat av: Kalle

2007 var aktivt...
Lugna nu ner dig och bo åtminstone 6 månader på varje ställe ;)

2008-01-09 @ 21:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback