Seger!

Jag tycker fortfarande det är en bra idé. Fotbollsskolan alltså. Jag ska ha Daniel där, sen ska jag ha Petter som skotttränare för det var ett ruggigt mål han gjorde. Sen kanske man ska jobba in Mikael Nilsson som vänsterfotstränare... Nej, sluta vara negativ och göra avbön var det jag skulle göra ja. Jag ber helt om hursäkt för att jag inte tror på Lagerbäck och hans uttagningar. Han motbevisar mig gång på gång. Det är så skönt att se.

Det var en skön inledning på turneringen även om Grekland var väldigt väldigt bleka och tråkiga. Visserligen var de det redan när de vann för fyra år sen men att de skulle spela så utan självförtroende nu trodde jag faktiskt inte. Tror de drabbades väldigt hårt av Charisteas tidiga varning då det klart påverkade hans hårda spel i övrigt. Vi hade mycket boll och levererade sakta men säkert fram den mot Zlatan och henke men då det allt som oftast blev höjdbollar kunde fyrtornet Dellas  nicka undan den enkelt. Så fort den gick på marken är han ju borta är klart. Det gjorde vi hyfsat iaf.

Målen? Fantastiskt av Zlatan och jag kömpade hela halvlekspausen med att få igång svenska spel så jag kunde sätta alla de pengar jag faktiskt har på det kontot på just zlatan som förste målskytt. Det gick ju inte så klart. Svenska Spel är utan tvekan den långsammaste sajt som finns att satsa på. Helt otroligt. Jaja,. Skitsamma hur spelen gå när Sverige vinner. Zlatans första landslagsmål på 3 år skulle bara komma idag. Det var givet.

Matchen såg hemma i Hornstull med Lollo och vi hade dukat upp med mycket gott att dricka och äta. Lite aven högtidsstund skulle man kunna säga. Tack för det Lollo som fått oförtjänt mycket skäll på sin blogg i veckan. Internet är fullt av idioter.

Är det kanske inte skönast av allt att Zlatan ser ut som en 18-åring när han satt 1-0?

Fan vad fint det känns att starta med seger!

Barasådär

Kommentarer
Postat av: Kattis

jo, jag bockar och tackar... men.. nej, jag kommer aldrig förstå på riktigt hur man plockar ut sidleds-Daniel i laget. Linderoth måste vara riktigt ur form fortfarande.



Greklands tråkspel är en sak, men Spanien slöar och sidpassar inte så här, så då måste han ju jobba lite mer!...



oh well. Jag ska vara glad idag



kram

Postat av: Becca

Jaaa va skönt det var med seger! Det är inte hur man gör mål som är det viktigaste, bara de går in.. hihi Puss

2008-06-11 @ 08:28:48
Postat av: Lollovisen

Jag håller med mål som mål bara det inte är självmål. Fast att snubbla in ett mål är faktiskt ganska coolt...

2008-06-11 @ 16:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback