Tipsmästare...

...blir jag aldrig. det är ett som är säkert. Men det rä väl därför man fortsätter att tycka och inte längre sätter några pengar på vad jag tror. Har alltid tippat mer med hjärtat än med hjärnan och det funkar bättre i en filosofisk mening än en ekonomisk. Kunde aldrig tro att stora tunga tråkiga Tyskland skulle slå Portugal och jag trodde verkligen inte att decimerade Turkiet kunde slå ut fantastiska Kroatien. Något jag vare sig trodde eller ville var att Ryssland skulle slå ut Holland igår, jjag önskade verkligen Edvin Van der Sar att han skulle få ett EM-guld att kröna säsongen med. De resultaten står dock kvar och jag står kvar med lång näsa och undrar vad som händer.

Det är idel grupptvåor som gått vidare i de tre tidigare kvartsfinalerna och jag tror det fortsätter ikväll när Italien fortsätter sin 88-åriga historia med att spöa Spanien. ett Spanien som jag för övrigt tippade sist i Sveriges grupp när vi tippade på jobbet. Hjärtat före hjärnan som sagt... Men jag trivs med att leva mitt liv så. Ändå. Man kan vara bra på annat än tippa. Hoppas jag. Tvåa i gruppen var det jag skrev om ja, tillbaka till ämnet som man säger. Eller som jag sade, nu. Kan det vara så att pressen släpper från en när man inte solklart har tagit sig vidare som klar etta? Att det absolut inte behövs vilas spelare som Portugal och Holland gjorde i sista gruppspelsmatcherna. Jag vet hur det var själv när man spelade Cup, man vill ju spala varje match. Fotboll går ut på att prestera, inte vila. EM består bara av max 6 matcher och det måste ju dessa supertränade atleter klara, Det verkar iaf onekligen som om det har varit till nytta för de som satsar full fart på sitt lag hela tiden.

Det vore verkligen kalas om Italien kunde få ta det ikväll, inte minst för chansen att få se mer av Markus Birro i TV. Han verkar ha en helt fantastisk sinnesstämning gällande fotboll och det är alltid underbart att höra denne Italienälskande poet prata boll i TV. Så av den enkla anledningen kan väl Italien få gå vidare ikväll. Inte bara för att hela mitt hjärta vill att Spanien ska ryka.

Barasådär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback