Kan inte hålla mig borta ändå.

Fan, jag hade ju lagt ner den här. Skulle inte skriva mer och jag var inte så sugen längre. Men just idag kom sugen tillbaka och jag får någ skylla det hela på mitt nya fina rosa mobila bredband från 3. Funkar ju hur bra som helst det där. Får väl se hur det blir när man är hemma i vargön, gissar att tre inte prioriterat just lilla vargön i sin utbyggnad. Men i Stockholm funkar det fint. Och på tåget. Där är jag nu.

Det var nog dryga månaden jag skrev någonting och jag är inte direkt ensam om att ha lagt ner bloggandet. Kan det vara så att när resten av världen börjar proffsblogga och varje tidning och magasin och kanal och medie har sin egen bloggare så tappar man lite sugen själv? Det kan vara så. Det är lite trist dock för det är ett skönt sätt att hålla sig uppdaterad på vad som sker och händer i vännernas liv.

Jag har gjort tre veckor i den kungliga hufvudstaden nu. Tre veckor av internutbildningar, telefonmöten, mail, kundmöten, analyser, mediebyråer som ska smörjas och rent allmänt fester som man måste visa upp sig på. Jobbigare än man kan tro det där. Skönt att leva sitt liv i 3-minuterscykler om och om igen. Alltid någon ny att hälsa på och ett leende som ska brännas av. Man blir lätt ganska bbra på den där 3-minutaren kan jag lova. det gör det också rätt enkelt att sluta in sig helt när man inte jobbar. Som nu, det finns inget så effektivt som att sotta vid en dator och knappa om man vill vara ifred.

Mer då... Ja, jag har fixat sommarbostad på Bersunds strand nära hornstull i stockholm, det känns ruskigt bra. På jobbet hade vi en liten fotografering för att promota vår avdelning. Idén var att vi skulle stylas upp som ett dansband så resultatet är ju att man inte riktigt ser ut som vanligt. Jag klipper in en liten bild på det hela här så får ni själva bedömma. Kvaliteten är väl lite sådär men jag fotade bilden med mobilkameran. Lite ser man nog. Annonsen ska bara ut i tidningen Resumé och plansher delas ut på alla byråer, så det ät ju inte så att någon kommer se den....


Kanske ska skaffa mustasch?
Håret har jag ju bara jag låter det växa...

Barasådär



Kommentarer
Postat av: Lollovisen

Tack!!!
Som jag har längtat efter ett inlägg hos någon av de vänner vars bloggar jag kommer ihåg att följa!
kram

2008-05-24 @ 00:27:41
Postat av: Becca

Ja, äntligen! Saknat att läsa om vad du gör om dagarna! Puss

2008-05-24 @ 09:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback