Estland var ordet för dagen

Får absout först av allt börja med att be Anders om ursäkt för att jag förolämpat hans arv genom att inte veta att Talinn ligger i Estland. Han är visst en fjärdedel Est på sin Farmors/Mormors sida. Kommer jag ihåg rätt om det är Pärnu eller nåt liknande han kommer från tro? Återigen stort ursäkt för detta och kanske visst jag nog att det var Estland. Det är ju dock ganska otroligt och uppseendeväckande att ett evenemang som heter Pokerfinnkampen ska behöva gå just i Estland. Mer om det en annan gång. Mitt eget bolag huserar  ju annars på en ö som skulle passa utmärkt, åtminstone baserat på vart den ligger.

Poker ja, det kommer det bli en del i den här bloggen den här helgen, åtminstone om jag kan uppdatera med den kraft och frenesi som jag tänker mig. Det är väl mycket upp till det Estniska folkets tillgång till trådlöst internet kan man tro. Jag har inte så stora förhoppningar...

Men OM, då blir det åka av.

Åka av kommer det också bli i själva turneringen, trots bra motstånd. Svenske mästaren deltar och där jag nu sitter på Arlanda och väntar på planet så trampar den ena "storstjärnan" efter den andra förbi. De flesta som är här är såklart redan utslagna ur EPT Barcelona och därmed redan åkt på en förlust denna vecka. De kan säkert ta en till. Skönt med en sån här turnering är att ingen vet vem man är. att ingen vet vad man gjort och att inget vad man kan. Hell, inte ens jag vet vad jag kan! det blir bra det här. Tillkommer gör såklart också finnarna och de har som sagt vunnit 4 av 4 deltävlingar hittils...

Det är slut på det nu.




Kommentarer
Postat av: Syster

Massa kram o lycka till från oss i Vargön.

2008-09-12 @ 11:14:25
Postat av: Anders

Ursäkten är godtagen. Lite impad att du kunde Pärnu. Nu var det visserliggen bara semesterort för mina släktingar men likväl har de vistats där. Tartu är nog den egentliga ursprunget för min fjärdedel.



Och ja, jag har räknat in dig och Becca bland dem som OSAt Ja. Lycka till i tuneringen och så syns vi den 27:e! /A

Postat av: rickard

men nu fan har du en tshort som du stoltserar med pärnu med?

2008-09-13 @ 00:53:21
URL: http://ipitythefool.blogg.se/
Postat av: Jakk

2008-09-13 @ 23:19:25
Postat av: Kalle

Är det därför Anders är en sucker för serier med färjor? Hmm

2008-09-13 @ 23:20:32
Postat av: Anders

Nä, inte en T-shirt va, eller har jag det? Men en vimpel har jag.

2008-09-14 @ 21:28:24
URL: http://almostordinary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback