Ute..

Det skulle ju vara så skönt attt kunna säga att man är kvar när finalbordet idag startar men så blev det ju inte. Ute som 45:e man av 90 startande med dam-dam mot tio-tio och det är klart att finnen hittar en tia på floppen. Tror den var 10, knekt, Kung eller något. På turn kom ytterligare en hjärter vilket gjorde att jag hade färgchans också. Återstående damerna,alla ess, alla nior och resten av alla hjärter utan en tia då som hade gett honom fyrtal. Av alla dessa outs blev det intet...

Sverige går ganska bra dock, mycket folk på finalbordet och till min stora förvåning är fortfarande Magdalena in de Betou kvar. Shortstackad visst men hon är top 6 och det är fantastiskt bra för Sverige och för Team Paf. Hon är bäst av oss helt enkelt. Paf hade 3 kvar med 13 spelare kvar men finnarna Aapo och Dan hade inte turen med sig och åkte båda ut med bäst hand mot chipleadern Gusten Sjöberg som nu har hela 45% av alla marker. Bra för sverige, dåligt för Paf kan väl säga.

Jag har utan tvekan fått suget på poker tillbaka under den här resan, jag har dock spelat den sämsta poker jag nånsin gjort och åkt ut med bäst hand två dagar i rad. Lösningen? spela mer och inte förlilta sig på att man ska vara bäst utan att träna kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback