Lagom är tydligen bäst

Jag har överansträngt mig tydligen. Hur man gör det när man knappt rör sig och inte gjort ett ordentligt träningspass under hela 2009 övergår mitt förstånd men det är ändå vad domen blev efter dagens träning hos sjukgymnasten. Det är nu ytterst otroligt att det blir någon som helst fotbollssäsong iår, ingen tennis, ingen badminton och ingen beachvolley. Benen håller inte för den träning och jag har inte gjort det bättre med den träning jag legt ne runder påsk.

Kanske ta det från början, jag är relativt nyopererad för diskbråck och går därför nu på ständig rehab och sjukgymnastik. Det är värt det för det går framåt men det går ju så satans långsamt. Osmidig är man ju sedan gammalt men att det var så här illa trodde jag alltid. När man har haft diskbråck som jag så krymper musklerna ihop och man tappar mycket styrka. Musklerna blir ruskligt korta och det måste man såklart stretcha ut, långsamt tydligen... Annars får man som jag har idag, ont i senorna runt nävecken och då blir det ruskigt svårt att träna alls.

Sen hjälpte det nog inte att jag sedan förra veckans sjukgymnastik gått över 14 timmars promenader under påsken. Som mest en lång monsterpromenad som var på säkert 2,5 timmar. Man tycker att man ska vara gammal nog för att känna när man inte orkar längre men så gammal blir nog inte jag.

Så, överansträngd och otränad. Bra kombination. Var är chipsen?



Kommentarer
Postat av: cajsa

det var väl attans! ta hand om kroppen din, kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback