Thats´s poker

En simpel mening som egentligen säger det mesta. Kan enkelt överföras direkt till livet och när jag idag fick det ytterst ärligt yttrat till mig så kan jag ionte låta bli att filosofera om det. Det kommer såklart från onlinepokern och för mig så kommer det främst ifrån min tid i Gibraltar då det var min och pokerteamets allmänna inställning till livet, That´s poker! Man tar vad livet ger en och spelar med det, ibland har man otur och man kan inget göra åt det mer än att gå vidare. Det perfekta och på samma gång sämsta svaret på alla invändningar om produkter eller frågor. Det betyder allt och ingenting och egentligen har inget hänt idag som skulle behöva trigga en allmän utläggning som det här.

MEN

Jag satt såklart och spelade poker idag igen, nu när Becca är i Falkenberg över påsk har det blivit mer och mer av det igen. Jag spelar som vanligt mina Sit&Go´s med ganska låg nivå på inköpen (känns bäst så, jag behärskar det och det går stadigt uppåt även om det går långsamt) Spelar ett par bord i taget och ser på "Inside the actors studio" och läser lite bloggar samtidigt så jag har inte så bra koll på spelet utan spelar på rutinen att jag vet när jag lirar vilka kort och bryr mig inte så mycket om vad de andra gör. Jag spelar alltså ganska dåligt och nonchalant och förtjänar verkligen att straffas för det på bordet. Helgen har trots det spelet gått bra då jag tripplat min bankrulle som visserligen var ganska liten från start men trippel är trippel. Anledningen till att det går så bra är att jag har sånt sjuk flow nu och jag har så mycket tur... Idag var jag så disträ att jag spelade korten på bord 1 och floppen på bord två med effekten att jag satsade allt på ingenting bara för att få bästa handen efter två mirakulösa kort. Jag tror jag totalt var underdog i 10 raka händer och hittade kort varje gång. Tills slut fick jag själv nog och bad om ursäkt i chatten. Hans svar?

- That´s poker

Otur för honom att jag handen efter fick fyrtal och och att han synade mig med sin då ganska kraftigt decimerade samling chips. "Ripsson has ended the tournament in first place collecting $xxx from the pot" Nej, så roligt ska vi inte ha. Vill ju inte att skattmasen ska få för sig att granska. Efter det var det dock dags att lägga ner, även jag förstår att man inte kan ha så där mycket tur i evighet.

* Poker och Fotboll och allmänna betraktelser mycket grundade i just de två ämnena är nog det som det mest kommer handla om här nuförtiden. Det är ungefär vad jag hinner med nuförtiden.

* Man kan verkligen undra vad fan Tv4 tänkt som slängt in Bingolotto i rutan igen. Kan det inte bara fortsätta gå på Tv400 eller nåt som man inte direkt zappar förbi varje dag. Man blir ju galen för mindre. Två saker jag verkligen inte gillar är Bingo och Svenska spel och det är något av det folkliga och käcka i det som verkligen får det att... Ja, jag vet inte. Skit är det iaf.

* Just nu så var jag såklart tvungen att zappa över till fyran och då är det en inslag om någon som syr kuddar... Stabil söndagsunderhållning, verkligen. När börjar fotbollskanalen idag egentligen?

Så, det var väl det hela för idag, Bloggande två dagar i rad. Det var nog 2008 det hände förra gången.




Kommentarer
Postat av: Emma

Hoppas du får en bra annandag påsk imorgon=)

Postat av: Syster

Kul att läsa om dig igen här.

Massa kram på dig från oss alla

2009-04-13 @ 21:37:56
Postat av: elinor

Jag gillar även att köra poker på samma sätt som dig, går bättre då. Man tar inga onödiga risker och låter de andra göra misstagen.



Mvh

2009-05-19 @ 15:40:32
URL: http://www.pokersajt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback