En bild säger så mycket

Hade bestämt mig för att jag skulle starta upp mitt bloggande igen. Jag hade precis kommit på hur fascinerande jag tycker att allsvenskan är och hur mycket jag gillar den. Jag har ständigt klankat ner på den men nu hade jag något på gång. Tid att tänka och tid att skriva har jag också med min käraste på andra sidan Sverige. Tråkigt att vara ensam hemma, halv på något sätt. Men skriva hinner jag. Och om allsvenskan skulle det handla, om målvakter. Men så såg jag den här på aftonbladet.

Macheda gör sitt andra mål på två matcher.

Mannen (pojken) på bilden heter Macheda och spelar i Manchester United och har precis gjort sitt andra avgörande mål på två matcher i ligan. Hans mål innebär att United behåller serieledningen före Liverpool och han har på totalt 55 minuters spel gjort två mål. Macheda är italienare och kanske framförallt, han är 17 år gammal.

Det jag tycker är fantastiskt med bilden är männen i bakgrunden. Där har vi Wayne Rooney till vänster och Christiano Ronaldo till höger. De vet hur det känns att avgöra matcher i den åldern då de själva slog igenom när de var i den åldern och det är något i deras skratt och leenden som är förlösande och osannoligt på en och samma gång. Rooney har en blick som att han inte riktigt tror att det är sant och bara det asgarv han ger iväg döljer det något. Rooney är lagspelare av rang och är såklart överlycklig över att United fortfarande är topp i ligan. Till vänster så har vi mer ett skratt av lättnad hos Ronaldo. Han ser på sätt och vis sig själv springa iväg med armarna rakt ut och munnen öppen som en fågelholk. Det är han normalt och hade han varit mer som folk tror än han egentligen är så hade han kanske inte skrattat och varit glad utan snarare missunsam och sur över att han inte blev hjälten. Men det är glädje i hans ögon, inte för att Ronaldo är en speciellt stor lagspelare säger jag, utan för att han ser en ny sig själv springa iväg. Och då kanske United släpper honom till Real madrid i sommar.

Sådan är branschen, man kan spela i det bästa laget i världen men ändå längta bort. Jag har aldrig förstått varför så många längtar till just Real men så har det alltid varit och så kommer det väl alltid vara. Ingen spelare är större än klubben, så kommer det också alltid vara.

Fan vad skönt att vara tillbaka med skrivandet.

* 6-0 till Ica mot djurgårn idag och om det kan man väl mest säga att Pa Dembo i djurgårns mål har såna där dagar då och då. Oftare och oftare också. Jag är helt säker på att det Becca som påverkat mig men jag tycker verkligen inte om djurgården längre. Så 6-0 var ok för mig. Även fast det var ICA.

*6 mål verkar vara det som det ska bli på Nya Gamla Ullevi iår. Förra veckans spelade GAIS 5-1 på Örgryte och nu ICA... Det blir en kul sommar för Göteborgarna.

*David Stenman i Örgrytes mål fick en mardrömsstart med 5 mål i röven men så synd är det väl inte om honom. Visserligen fick han sent veta att just han skulle stå men han är ändå 20 år gammal och inte så Junior som alla tidningar vill få det till. Pär Hansson i HIF, Kristoffer Nordfedt i BP och Viktor Noring i Trelleborg är också unga. och håller nollan. jag är lite hård mot Stenman och det är inte hans fel men det är något med honom... Suttit fast på bänken bakom Bengt och Dansken i IFK och han låter som han kommer från Trollhättan men han var visst från Smögen, vilket inte är bättre. Det är något av de där grejerna iaf, och inte det att han råkade få en boll på knät. jag har dock svårt att se att han får någon ny chans snart.

*Elfsborg går som tåget... nej det gör vi inte men 4 poäng av 6 utan att ha något speciellt offensivt vapen är ändå jäkligt bra. Surast i Borås är nog annars Abbas Hassan som var nära Man City förra året, fick nej för att Wiland skulle bort och klubben trodde på Abbas. Försäsongen startar och det går väl... inte alls bra, så Elfsborg värvar gamle hammarbykeepern Ante Covic och helt plötsligt är Abbas tredjevalet. För Joakim Wulff är den perfekta reservkeepern.

* Måste ju skriva något om AIK som jag följer mer slaviskt än jag borde, av förståeliga skäl. Gabriel Özcan gör ett (1!) mål i premiären och talar dagen efter om hur han såklart ser fram emot en bättre/större liga... Sitt ner i båten nu, spela en hel säsong skadefri och bra innan du yttrar såna tankar. Svårt att se hur någon skulle längta bort från det avgrundsvrål som Råsunda faktiskt skapar.

Så, det var comebacken det. Långt som fan

Barasådär

Kommentarer
Postat av: Becca

Glad att du skriver igen! Grymt, min kära!

Undra om Rajalakso gick hem från göteborg efter matchen?? hahaha Snorvalp!

Och nej, fattar inte heller hur någon kan längta bort från AIK... =) KYSS

2009-04-12 @ 02:07:26
Postat av: El Padre

Är det negativt att komma från Trollhättan? Förstår inte riktigt hur jag ska tolka det där. "Låter som att han kommer från Trollhättan". Du är ju från Vargön - en förort till Trollhättan.



Gött att du skriver igen! =) Gillar också den bilden av samma anledningar som du. Annars tycker jag den är riktigt äcklig.

Postat av: Rickard

Well. Just av anledningen att du tror att Vargön är en förort till Trollhättan antar jag att det är. Fel tid att sparka på Tröllhätta nu visseligen med SAAB och allt. Men det var så det känns

2009-04-12 @ 22:36:44
Postat av: Andréas

Hur var det nu med Jesper och ekorrar?



Stämmer det att folk från Vargön har bättre humor än Trolhättafölk?

2009-04-13 @ 01:54:13
URL: http://wickan78.blogspot.com
Postat av: Rickard

Folk från vargön gör generellt allting bättre än trollhättebor...



Ekorrar har han koll på, det ät fåglarna han har svårt för: http://ipitythefool.blogg.se/2006/june/ar-det-en-fagel.html



Haha

2009-04-13 @ 12:18:17
Postat av: Andréas

Haha, så var det ja. Sanslöst roligt! Sånt man kan leva länge på.

2009-04-13 @ 17:50:54
URL: http://wickan78.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback